Kenali Diriku

My photo
Air Itam, Penang, Malaysia
Aku Nurul Hidayah bt Aman. Dilahirkan pada 12/11/79.Berstatus isteri dan Mama kepada tiga cahayamata ini.

Wednesday, October 2, 2013

Favorite Things

Ini adalah post tertunggak.. rasanya ketika umur Muhammad Haikal berumur 8 bulan.. semasa.tengah buat blog house keping tiba2 baru tersedar ada 1 entry masih dlm draf.. oh entry lama rupanya.. ya entry lama.. sebab semasa Mama menaip entry ni Muhammad Hadziq masih belum lahir lagi.. :)


Ini adalah favorite things Cahayamataku....



Ini adalah kain lampin merangkap kain busuk Nursufiah Hana. Ada 10 helai yg seumpama dengannya. Kain busuk ini sangat penting kerana tanpa kain busuk ini ibarat makan tak lalu dan tidur tak lena. Ke mana2 mesti bawa. Klu tertinggal nahaslah. Kain busuk ini adalah peneman tidur Nursufiah Hana siang atau pun malam. Klu nak basuh dan tukar cukup susah. Kena bagi kain busuk baru mesra bau dgn kain busuk lama dan baru ambil yg lama tu basuh. Kalau tidak jgn harap kerana Nursufiah Hana sgt peka pd bau kain busuknya.



Ini pula adalah puting piring Muhammad Haikal. Sama fungsi dgn kain busuk Nursufiah Hana. Puting Muhammad Haikal ini berperanan di masa nk tidur. Kalau tak ada puting nih Muhammad Haikal akan mengamuk dan menangis. Klu dia menangis sumbat jer dgn puting nih diamlah dia. Puting nih sgt berguna masa nk tidur dan terjaga tgh malam. Muhammad Haikal akan abaikan puting nih kalau tidurnya dah lena..




Ini transport Nursufiah Hana. Abah yg beli sempena harijadi Nursufiah Hana yg ke-2 tahun. Transport Nursufiah Hana nih sgt hebat, boleh menampung beban sehingga 80kg dan tak perlu kayuh cuma gunakan stering untuk bergerak. Muhammad Haikal pun menggemarinya.. kadang2 sampai berebut dan kadang2 juga mereka naik berdua dan kadang2 jg bertiga dgn Abah atau Mama.




Ini asalnya transport Nursufiah Hana. Abah juga yg beli sempena harijadi Nursufiah Hana berumur 1 tahun. Pabila Nursufiah Hana besar dia dah tak layan lg dengan transport nih. Apatah lg pd umur dia 2 tahun selepas dpt transport baru, diabaikannya transport ini. Sehinggalah Muhammad Haikal umur setahun. Secara automatik jadi transport Muhammad Haikal pula. Muhammad Haikal sekali sekala menggemarinya kerana transport ini ada music dan lampu yg berwarna-warni. Transport nih hanya boleh menampung capacity seorg sahaja.