Kenali Diriku

My photo
Air Itam, Penang, Malaysia
Aku Nurul Hidayah bt Aman. Dilahirkan pada 12/11/79.Berstatus isteri dan Mama kepada tiga cahayamata ini.

Thursday, September 5, 2013

Berakhirnya Syawal 2013



Dipenghujung Syawal yg mulia..
Masa belalu pantas
Tak mampu ku sekat dan tak mampu ku kejar..

Indahnya Syawal tahun ini terlakar manisnya di senyuman

Meriahnya Syawal tahun ini tergambar dihilai gelak dan tawa

Sesungguhnya walaupun dikelilingi suami, anak2 dan saudara mara namun jauh di sudut hati ini masih ada ruang yg kesunyian.. masih ada gelombang kerinduan.. masih ada irama yg kekosongan..

Rindu itu tidak pernah padam.. sunyi itu tidak pernah usai..kosong itu tidak pernah terisi.. selamanya aku akan merinduinya.. selamanya aku tetap akan mengenangnya.. selamanya aku tidak mampu menguraikannya..

Setiap kali takbir berkumandang.. setiap kali lembaran menjelma setiap itulah rindu bergema..
Di permulaan Syawal hingga ke penghujungnya.. aku memohon agar segala dosa2 ku.. disepanjang hayatmu.. diampun dan dimaafkan.. segalanya dihalalkan makan dan minumku.. drp tapak sebesar ibu jari hingga aku bersuami...

Mak.. semoga rohmu dicucuri rahmat dan sejahtera di sana.. moga kita akan bertemu di Jannah..

Sesungguhnya aku merindui.. sangat2 rindu.. rindu dan rindu.. pd mak..

Alfatihah..